Købsbetingelser

OM OS

Købsbetingelser

Kære kunde!

Nedenfor kan du læse om de betingelser, der gælder, når du handler hos www.U-NIQUE.dk Hvis der er spørgsmål du ikke får besvaret, er du altid velkommen til at ringe til os eller sende os en e-mail.

Leveringsbetingelser

Leveringstid 3 - 5 arbejds hverdage. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos U-NIQUEs leverandører. Når ordren afsendes modtager du en e-mail med faktura og bekræftelse på afsendelsen. – 

-Forsendelse med DAOB, Bring eller Postnord til Pakkeshop.

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Hellesenimport skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtiget til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. I udgangspunktet kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.

Betalingsbetingelser

Med betalingskort (Dankort eller Visa/Dankort, Master Card eller via Mobilpay). Beløbet hæves, når ordren forlader vores varelager. 

Fortrydelsesret

DEN LOVPLIGTIGE 14 DAGES FORTRYDELSESRET

Den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret

  1. Den 14 dages fortrydelsesret
  2. Sådan returnerer du varen
  3. Forsvarlig returnering
  4. Er du i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af U-NIQUE ud fra en mulig salgsværdi.

 

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af 

U-NIQUE vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Ved bestilling af skilte og print sammensat efter kundens ønske, er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at skilte/print kan begynde.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.


U-NIQUE returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4. 

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på: 

  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
    I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til U-NIQUE
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til U-NIQUE
    I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos U-NIQUE
  • De kan aflevere varen på adressen indenfor 14 dage.
    Adressen er U-nique/Hellesenimport, Christianshusvej 4, Cirkelhuset, 2970 Hørsholm. Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Hellesenimport. Beløbet returneres ved bankoverførsel til personen, som fremgår af købsfakturaen.
    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! U-NIQUE anbefaler, at varen returneres via PostNord, eller andet fragtfirma og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til U-NIQUE. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af U-NIQUE.

3. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter der returneres til U-NIQUE skal være forsvarligt indpakket.

Ved SÆRLIGE PRODUKTER m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder.

4. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler U-NIQUE, at De retter henvendelse på mail til kontakt@u-nique.dk eller på telefon 27 12 85 00

Share by: